Notícies

L'Hospital General d'Elx commemora el Dia Internacional de la Infermeria mostrant cinc projectes innovadors en cures

12/05/2026

L'Hospital General d'Elx commemora el Dia Internacional de la Infermeria mostrant cinc projectes inn

•    La jornada ‘Cuidar, innovar i inspirar’ ha reunit iniciatives centrades en la millora de l'atenció sanitària i la humanització de les cures
•    Les propostes finalistes han abordat àmbits com l'atenció al pacient amb TEA, la prevenció d'úlceres, l'exercici terapèutic o la seguretat assistencial
 

Elx (12.05.26). El Departament de Salut Elx-Hospital General ha celebrat la jornada “Cuidar, innovar i inspirar” amb motiu del Dia Internacional de la Infermeria, una trobada que s'ha centrat en la innovació, la humanització i el lideratge del personal d'infermeria a través de diferents ponències, reconeixements i presentació de projectes.

Taula inaugural

 Durant l'acte, s'han donat a conéixer les cinc propostes finalistes del ‘I Certamen d'Idees Innovadores’, impulsat pel departament de salut en col·laboració amb la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana-Fisabio per a reconéixer iniciatives sorgides de la pràctica assistencial diària i amb capacitat per a millorar la qualitat de les cures d'infermeria.

Les iniciatives seleccionades pel tribunal avaluador han destacat pel seu potencial impacte en l'organització i eficiència dels processos sanitaris, l'experiència del pacient i humanització de l'atenció, i la innovació organitzativa aplicada a les cures. 

Taula d'entrevistes 
Les idees finalistes han sigut ‘Cuidar en Blava’, un model d'atenció adaptada per a pacients amb trastorn de l'espectre autista en urgències pediàtriques; ‘Centinella’, un sistema digital de detecció precoç del risc d'úlceres per pressió; un programa d'exercici terapèutic dirigit a gestants hospitalitzades; una proposta de profilaxi oftàlmica selectiva en nounats basada en el risc individual; i un model integrat de prescripció d'exercici físic per a persones majors de 65 anys.

Idees sorgides de la pràctica assistencial 

Els autors de les cinc propostes han defés els seus projectes durant la jornada, després de la qual cosa el jurat ha triat la iniciativa guanyadora del certamen.

La programació ha inclòs a més un fòrum d'experiència i innovació en cures en format entrevista amb distints professionals participants.

Una finalista del certamen de idees

 La jornada també ha comptat amb la conferència motivacional ‘Actitud positiva intel·ligent per a professionals de la salut’, impartida per Fabián Villena, expert en psicologia aplicada a l'empresa i amb el lliurament de reconeixements del concurs de relat breu i del certamen de fotografia organitzats amb motiu del Dia Internacional de la Infermeria.

Finalistes del certamen de idees

 Amb esta iniciativa, el Departament de Salut Elx-Hospital General ha posat en valor el treball dels professionals d'infermeria i ha visibilitzat projectes capaços de generar millores reals tant per als pacients com per als propis equips assistencials. 

Compartir

Galeria d'imatges

L'Hospital General d'Elx commemora el Dia Internacional de la Infermeria mostrant cinc projectes innovadors en cures