Notícies

L'Hospital General D'Elx Implanta Un Nou Dispositiu Per Al Tractament De L'Angina De Pit

29/07/2023

L'Hospital General D'Elx Implanta Un Nou Dispositiu Per Al Tractament De L'Angina De Pit

  • La Unitat d'Hemodinàmica de l'hospital il·licità és el primer hospital de la província d'Alacant a realitzar aquest tipus de procediment
  • La intervenció es realitza en el quiròfan de Cardiologia Intervencionista, amb anestèsia local i baix control angiogràfic

Elx (29.07.23) La Unitat d'Hemodinàmica del servei de Cardiologia de l'Hospital General Universitari d'Elx ha realitzat per primera vegada l'implant d'una mena de pròtesi dirigida al control dels símptomes d'angina de pit en dos pacients en els quals el tractament habitual no era suficient per al control de la seua simptomatologia i afectava de manera significativa a la seua qualitat de vida.

 

"Es tracta d'un dispositiu anomenat Reducer indicat en pacients amb cardiopatia isquèmica crònica en els quals s'han esgotat les opcions de revascularització de les artèries coronàries, ja siga per via percutània o quirúrgica, i en els quals el tractament farmacològic tampoc aconsegueix controlar l'angina", comenta el doctor Pedro Morillas, cap del servei de Cardiologia de l'hospital il·licità.

 

Dispositivo utilizado en la técnica

 

"L'objectiu d'aquest procediment és millorar la qualitat de vida d'aquests pacients, ja que l'angina refractària és una patologia que pot arribar a presentar una gran limitació en la vida diària i generar múltiples ingressos, per la qual cosa el dispositiu és un clar benefici per a la seua salut", afig.

 

La intervenció es realitza en el quiròfan de Cardiologia Intervencionista, amb anestèsia local i baix control angiogràfic.

Per part seua, la doctora Paula Tejedor, responsable de la Unitat d'Hemodinàmica, explica que "És una intervenció senzilla, que es realitza després de punció d'una vena del coll. Es tracta d'un dispositiu d'acer inoxidable expandible amb pilota i amb forma de rellotge d'arena que s'implanta en el si coronari, amb l'objectiu d'augmentar la pressió en aquest, la qual cosa produeix una redistribució del flux arterial coronari en benefici de la circulació sanguínia i en la disminució de la isquèmia del múscul cardíac, contribuint així a reduir el dolor toràcic. A més el pacient es pot anar a casa el mateix dia del procediment".

 

La Unitat d'Hemodinàmica de l'Hospital General Universitari d'Elx es converteix en el primer hospital de la província d'Alacant a realitzar aquest tipus de procediment, implementant la cartera de serveis en benefici de pacients amb angina refractària.

Compartir

Galeria d'imatges

L'Hospital General D'Elx Implanta Un Nou Dispositiu Per Al Tractament De L'Angina De Pit