La Zona Bàsica de Salut de Santa Pola organitza la “Setmana de la Salut” amb tallers, xarrades i activitats per a fomentar hàbits saludables
08/05/2026
• La iniciativa està impulsada per l'equip d'Atenció Primària al costat de l'Ajuntament i associacions locals
• El programa inclou propostes sobre benestar físic i emocional en el centre de salut de Santa Pola i el consultori de Gran Alacant
Elx (08.05.26). La Zona Bàsica de Salut de Santa Pola celebra a partir del pròxim dilluns 11 de maig la ‘Setmana de la Salut’, una iniciativa promoguda per l'equip d'Atenció Primària que busca acostar l'educació sanitària, els hàbits saludables i l'autocura a la població, a través d'activitats obertes i participatives.
El programa, que es desenrotllarà tant en el centre de salut de Santa Pola com en el consultori de Gran Alacant, compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Santa Pola i diferents associacions locals integrades en el Consell Bàsic de Salut, entre elles l'Associació de Familiars d'Alzheimer, Creu Roja o Sense Barreres.
La coordinadora d'Infermeria de la Zona Bàsica de Salut de Santa Pola, Arantxa López, explica que la proposta naix “com una manera d'acostar la salut a la ciutadania de manera accessible i pròxima, que fomente la participació i l'autocura”. A més, destaca que la programació “està pensada per a persones de totes les edats i perfils, amb activitats molt variades i pràctiques”.
“Volem que la població veja la salut no sols des de la malaltia, sinó també des de la prevenció, el benestar emocional i els hàbits saludables”, assenyala Arantxa López.
Setmana de la Salut arrancarà el dilluns 11 de maig amb tallers sobre sòl pelvià, ús responsable de pantalles i meditació a la platja de Llevant, a més d'una sessió de bachata i salut en Gran Alacant.
El dimarts hi haurà activitats com el passeig saludable ‘Santa Pola a Peu’, tallers de lactància, formació en reanimació cardiopulmonar i primers auxilis, així com una jornada dedicada a la salut femenina. En el consultori de Gran Alacant també s'impartirà un taller de reanimació cardiopulmonar.
Foment del benestar físic i emocional
La programació continuarà el dimecres amb tallers de fragilitat, memòria i alimentació saludable, a més d'activitats de ball per a embarassades i mares amb bebés, sessions sobre l'ús de l'App GVA *Salut i una activitat de sensibilització sobre discapacitats no visibles sota el títol ‘L'invisible també existix’.
El dijous es duran a terme visites guiades al centre de salut de Santa Pola, tallers sobre cura d'esquena, emocions i ansietat, així com noves sessions sobre primers auxilis i alimentació.
Entre les propostes programades també figuren tallers centrats en la relaxació i meditació, salut emocional, exercici físic adaptat, salut femenina o educació digital per a famílies. Totes les activitats són gratuïtes.
“L'important és que la gent participe, conega els recursos sanitaris que té a prop i puga incorporar xicotetes ferramentes per a cuidar millor de la seua salut en el dia a dia”, afig la coordinadora d'infermeria, Arantxa López.
Des de l'organització animen a tota la ciutadania de Santa Pola i Gran Alacant a sumar-se a esta Setmana de la Salut i participar en les diferents activitats programades.
Des de l'organització animen a tota la ciutadania de Santa Pola i Gran Alacant a participar en les activitats programades durant tota la setmana.
Galeria d'imatges
La Zona Bàsica de Salut de Santa Pola organitza la “Setmana de la Salut” amb tallers, xarrades i activitats per a fomentar hàbits saludables
×

