Més d'un centenar de professionals celebren amb una jornada sobre innovació el Dia Internacional de la Infermeria a l'Hospital General d'Elx
12/05/2025

• L'acte ha posat en valor el lideratge infermer en innovació, ciència i humanització de les cures.
• Infermeria del departament té actius actualment 28 projectes d'investigació
Elx (12.05.25). Amb motiu del Dia Internacional de la Infermeria, la sala d'actes de l'Hospital General Universitari d'Elx ha reunit hui a més d'un centenar de professionals d'Infermeria d'atenció primària i hospitalària en una jornada que ha posat en valor el lideratge infermer en innovació, ciència i humanització de les cures.
Sota el lema “Infermeria que Inspira: Innovació, Evidència i Comptes amb Impacte”, la jornada ha comptat amb dos taules redones on s'han presentat experiències pioneres en salut digital, realitat virtual, prevenció comunitària i tecnologies aplicades a les cures. Entre les ponents han destacat expertes que lideren projectes en col·laboració amb universitats, centres tecnològics i grups d'investigació.
L'acte ha sigut inaugurat per Mariola Penadés, directora d'Investigació i Innovació Científica de la Conselleria de Sanitat, qui ha estat acompanyada pel gerent del departament, Andrés Navarro, la directora d'Infermeria del departament, Carolina Garrido, i la directora d'Infermeria d'Atenció Primària, Manuela Ibarra.
Mariola Penadés s'ha dirigit als presents destacant la implicació de la infermeria en innovació i investigació i la importància que això suposa per a incrementar la qualitat de l'atenció i les cures als pacients.
En eixe sentit, l'Infermeria del departament té actualment registrats 28 projectes d'investigació dels quals 21 projectes corresponen a l'àmbit hospitalari i 7 a Atenció Primària. A ells cal sumar 4 projectes més de Fisioteràpia. Del total d'us 32 treballs d'investigació, 17 estan en actiu i 15 ja han finalitzat.
A més un total de 22 estudis han sigut publicats o difosos científicament el que avala l'excel·lència de la investigació d'Infermeria del departament il·licità.
La jornada, declarada d'Interés Científic i Professional, ha sigut organitzada pel Departament de Salut Elx – Hospital General i la Fundació *Fisabio. L'activitat ha comptat amb el suport d'entitats editorials de referència com Grupo Anaya i *Elsevier, que s'han sumat a esta celebració mostrant el seu compromís amb la formació contínua dels professionals sanitaris.
A més de les taules científiques done s'han presentat 8 comunicacions orals, la jornada ha inclòs un original “Concurs de Rebosteria i Innovació” i una experiència immersiva tipus escape room clínic.
El concurs de rebosteria ha tingut com a objectiu acostar el món de la innovació i la tecnologia d'una manera diferent i accessible per a tot el personal sanitari, a més de crear un espai on la creativitat culinària es convertisca en el pont perfecte per a acostar-se a la innovació des d'un lloc familiar i plaent.
La escape room s'ha dut a terme amb l'objectiu de promoure el treball en equip i l'aplicació pràctica del coneixement en entorns simulats
Esther Soler, coordinadora d'investigació d'Infermeria del departament de salut i una de les organitzadores de l'acte, ha explicat que es tracta de “una experiència immersiva on els equips d'infermeria han posat a prova els seus coneixements clínics, habilitats de treball en equip i capacitat de resolució de problemes en un entorn simulat”.
“Per a això, els participants han hagut de resoldre una sèrie d'enigmes relacionats amb la pràctica infermera, utilitzant tant ferramentes tradicionals com tecnològiques per a avançar i escapar dins del temps establit”, ha conclòs la infermera.
Esta cita anual consolida a Elx com un referent en l'impuls d'una infermeria que investiga, transforma i innova des de la pràctica assistencial.