INTRODUCCIÓ.
El Departament de Salut d'Elx – Hospital General, en general, i l'Hospital General Universitari d'Elx, en particular , compten amb una llarga trajectòria docent, amb gran reconeixement per part dels professionals que en ells s'han format. Pot conéixer millor el nostre departament a través de la informació que apareix en aquest portal o en el manual d'acolliment a estudiants d'infermeria.
En aquesta secció, s'informa dels requisits necessaris per a la realització de pràctiques clíniques de diferents titulacions universitàries i de formació professional. En este sentit, es recorda que la legislació actual exigeix que l'alumnat, durant el seu periode de pràctiques, estiga donat d'alta a la Seguretat Social (si no ho està per estar treballant i, per tant, donat d'alta per la seua empresa), sent responsabilitat del centre docent la tramitació i abonament de la quota corresponent. Al final de la pàgina té enllaços a documents d'interés, com ara el model de consentiment informat o el manual d'acolliment a estudiants d'infermeria.
PRÀCTIQUES DE TITULACIONS UNIVERSITÀRIES.
La legalitat actual estableix que un hospital (departament de salut) només pot estar vinculat a una universitat per titulació i que, l'alumnat d'una altra universitat, ha de fer les seues pràctiques a través de la universitat vinculada al departament (RD 420/2015 de 29 de maig, BOE 17 de juny de 2015).
TITULACIÓ | UNIVERSITAT |
---|---|
|
Universitat d'Alacant |
|
Universitat Miguel Hernández |
Per a les titulacions sanitàries, la Conselleria de Sanitat ha establit, com a organisme coordinador de les seues pràctiques, a l'EVES.
Una vegada autoritzades les pràctiques i prèviament a l'inici d'aquestes, la universitat ha d'aportar a la unitat de docència de cada departament de salut la següent documentació:
- Còpia de l'assegurança d'invalidesa, coma, mort i responsabilitat per danys a coses i a tercers contractada.
- L'annex de pràctiques corresponent (individual o del grup de pràctiques) al que han de constar les dades fonamentals d'aquestes: dades de l'alumnat, periode, lloc i duració, tutor acadèmic, tutor clínic).
- Un compromís de confidencialitat signat per cada estudiant.
- Certificat de no estar inclòs en la base de dades de delinqüents sexuals amb menys de 6 mesos d'antiguitat (per a pràctiques amb pacients, tant en primaria como en hospital).
- Una foto de cada estudiant, per tal d'emetre la corresponent targeta acreditativa de pràctiques en el departament de salut.
OBSERVACIONS: L'alumnat d'universitats estrangeres o d'altres comunitats podrà realitzar pràctiques en el nostre departament de salut si ve a través de la universitat amb la qual estem vinculats per a la seua titulació, generalment a través de programes d'intercanvi tipus ERASMUS. La gestió de les pràctiques s'ha de realitzar entre la universitat de destí, que serà la que remeta a l'alumnat al nostre departament de salut, i la d'origen.
PRÀCTIQUES DE MÒDULS DE FORMACIÓ PROFESSIONAL.
Les pràctiques d'alumnat de diferents graus de Formació Professsional esan emmarcades dins del conveni de col·laboració entres les conselleries de Sanitat i Educació. Per tant, el nostre departament nomès autoritzarà les pràctiques assumibles d'alumnat procedent de centres adscrits a la Conselleria d'Educació valenciana.
Per a poder realitzar les pràctiques, el centre educatiu consultarà amb la Unitat de Docència del Departament de salut la seua capacitat per assumir les pràctiques requerides.
Comprovada la viabilitat de les práctiques, el centre docent presentarà, amb al menys 10 dies d'antelació, la següent documentació:
- Conveni de col·laboració (Annex I). Si no ha sigut signat prèviament o l'anterior no està vigent.
- L'annex de pràctiques corresponent (Annex II).
- Objectius a cobrir en la formació pràctica (annex III).
- Còpia de l'assegurança d'invalidesa, coma, mort i responsabilitat per danys a coses i a tercers contractat.
- Un compromís de confidencialitat signat per cada alumna/o.
- Certificat de no estar inclòs en la base de dades de delinqüents sexuals amb una antiguitat inferior a 6 mesos (per a pràctiques amb pacients, tant en primària com en hospital).
- Una foto de cada estudiant, per tal d'emetre la corresponent targeta acreditativa de pràctiques en el departament de salut.
PRÀCTIQUES DE FORMACIÓ NO REGLADA.
Per una altre tipus de pràctiques, relacionades amb cursos de formació o visites a determinats serveis, etc. s'ha de presentar una sol·licitud justificada a la Unitat de Docència, dirigida al gerent del departament de salut. En qualsevol cas, caldrà aportar la mateixa documentació requerida.
CONTACTE.
Per a pràctiques curriculars de titulacions universitàries no sanitàries, ampliar la informació o conéixer si existeix disponibilitat en el departament de salut abans de remetre la sol·licitud, es pot contactar amb la Unitat de Docència:
Telèfons: 966 616 146 - 966 616 173
Adreces de correu electrònic: super_docencia_elx@gva.es - docencia_elx@gva.es
PROCEDIMENT GENERAL PER A INICIAR LES PRÀCTIQUES.
- El centre educatiu, que haurà de tindre conveni amb la Conselleria de Sanitat[1], on es faça constar que l'alumnat està donat d'alta a la Seguretat Social, i haver aportat la documentació pertinent, indicada prèviament, remetrà en un document Excel, amb almenys 10 dies d'antelació a l'inici de les pràctiques, el llistat de l'alumnat amb la informació de la plantilla per introduir les dades.
- L'alumnat, abans de l'inici de les pràctiques, passarà per la unitat de docència de l'hospital (veure referents) amb una fotografia grandària carnet, el compromís de confidencialitat i el certificat de no estar inscrit en la base de dades de delinqüents sexuals[2] (alumnat que vaja a tractar amb pacients i que no ho haja entregat el centre educatiu) on se li donarà una targeta acreditativa amb els llocs de pràctiques autoritzats (aquesta acreditació acompanyarà la targeta del centre educatiu). Si aquest lliura prèviament el compromís signat i el certificat d'absència de delictes sexuals i la foto del seu l'alumnat, se li poden entregar totes les acreditacions per a repartir-les abans de l'inici de pràctiques.
- Es recomanable que la documentació de l'alumnat s'envie per correu electrònic, el que facilita la signatura electrònica i l'enviament dels documents per aquesta mateixa via. Per facilitar la identificació dels documents, cal remetre'ls de la següent manera i format:
- COGNOM1_COGNOM2_NOM_CC.PDF: Compromís de confiencialitat emplenat i signat (pot aprofitar per a cursos succesius).
- COGNOM1_COGNOM2_NOM_DS.PDF: Certificat negatiu de delictes sexuals (amb menys de 6 mesos d'antiguitat).
- COGNOM1_COGNOM2_NOM_FO.JPG: Foto.
- TITULACIÓ_CENTRE_A1.PDF: Ànnex 1 (Formació Professional).
- COGNOM1_COGNOM2_NOM_A2.PDF: Ànnex 2.
- COGNOM1_COGNOM2_NOM_A3.PDF: Ànnex 3.
De la mateixa manera, també nosaltres també podem remetre la targeta acreditativa per correu electrònic a l'alumnat o al centre educatiu després d'haver rebut la documentació esmentada.
- L'alumnat haurà de portar sempre la targeta acreditativa durant les pràctiques. En cas de no fer-ho, els responsables de les unitats poden negar-li l'accés. Aquests verificaran també si han presentat la documentació pertinent, mirant en la part inferior de la targeta les zones o àrees del departament on l'alumnat pot fer pràctiques.
- La targeta sólamente serà vàlida per al curs acadèmic indicat en aquesta, havent de renovar-la cada any.
- Referents inici de pràctiques: 3a Planta annex 2 HGU Elx
Telèfon 966 616 173
Correu electrònic: docencia_elx@gva.es Antonio Peña Rodríguez
Telèfon 966 616 146
Correu electrònic: super_docencia_elx@gva.es
Enllaç a documents d'interés:
- Protocol per a preservar el dret a la intimitat.
- Compromís de confidencialitat per a estudiants.
- Instruccions sobre confidencialitat par a estudiants.
- Acord de certificació negativa del registre de delinqüents sexuals del SNS.
- Acord sobre confidencialitat del sistema nacional de salut.
- Manual d'acolliment a estudiants d'infermeria (conega millor el nostre departament).
[1] Els centres de Formació Professional requereixen tindre signat l'annex 1 de pràctiques (conveni).
[2] Es pot aconseguir aquests certificats: telemàticament en el portal del ministeri de Justícia o, en paper, en l'oficina d'Igualtat dels Ajuntaments (necessari DNI o certificat electrònico).
[3] En els centres de Formació Professional l'annex pot abastar tots els períodes d'un mateix any.