Què fa el SAIP?
- Informació i assessorament sobre aquelles qüestions i demandes que siguen de la seua competència.
- Tutelar drets i deures del pacient.
- Gestió de casos i millora contínua de la qualitat assistencial.
- Informació, tràmit i Registre de agraïments, suggeriments i queixes.
- Informació, tràmit i Registre de la Lliure Elecció d'hospital o facultatiu d'Especialitzada.
- Informació sobre la Lliure Elecció de centre o facultatiu d'Atenció Primària
- Informació, tràmit i registre de Plans de Part.
- Informació i tràmit de "Segona Opinió Mèdica".
- Informació i Registre de les Voluntats Anticipades.
- Drets del pacient en matèria de Protecció de dades:
- Informació i tràmit de accessos a la Història Clínica Electrònica
- Informació i tràmit de rectificacions d'informes
A més:
- Facilitar l'accés del pacient a el Comité de Bioètica Assistèncial del Departament.
- Coordinar activitats de voluntariat sanitari.
- Col·laborar amb la Direcció del Departament i la Direcció General de Qualitat i Atenció al Pacient en les iniciatives que es promoguen fi d'augmentar la satisfacció i la qualitat de l'atenció.