La Junta de Departament és l'òrgan col·legiat d'assessorament dels òrgans de direcció del Departament quant a l'activitat assistencial, docent i d'investigació, així com de participació de les i els professionals, en el mecanisme de presa de decisions que afecten les seues activitats.
Funciona mitjançant sessions plenàries que tindran lloc com a mínim cada 6 mesos.
COMPOSICIÓ
La composició del Ple de la Junta de Departament garanteix la representació dels diferents àmbits assistencials. Els llocs de vocal són elegits per votació directa per a un període de quatre anys, sense perjudici de la seua possible reelecció.
El ple de la Junta de Departament tindrà la següent composició:
- L'o el gerent del departament, que serà la presidenta o president.
- La resta de l'equip directiu del departament.
- Sis representants de les directores o els directors de les àrees clíniques, prefectura de servei i prefectura de zona bàsica.
- Sis representants dels Coordinadors d'Infermeria i supervisores o supervisors d'infermeria.
- Dues facultatives o facultatius del departament l'elecció del qual es realitzarà mitjançant votació per i d'entre tot el personal facultatiu que no exercisquen prefectura.
- Dues facultatives o facultatius en període de formació l'elecció de la qual es realitzarà per i d'entre el personal que es trobe en la seua mateixa situació.
- Coordinador o coordinadora del Servei d'Atenció i Informació a l'o el Pacient (SAIP)
- Dues infermeres/us triades per i d'entre el personal amb aquesta titulació i funcions.
- Dues Tècniques o tècnics en cures auxiliars d'infermeria (TCAE) l'elecció de la qual es realitzarà per i d'entre el personal amb aquesta titulació i funcions.
- Dues tècniques o tècnics especialistes, triats per i d'entre el personal amb aquesta titulació i funcions.
- Dos representants del personal no sanitari.
- Un o una representant dels centres de salut pública.
FUNCIONS
- Assessorar els òrgans de direcció en tot el relatiu a la prestació de l'atenció a la ciutadania.
- Assessorar en l'elaboració del pla anual de necessitats, tenint en compte en tot cas les disponibilitats pressupostàries.
- Assessorar en matèria de formació del personal, tenint en consideració les necessitats existents.
- Assessorar en matèria d'investigació.
- Garantir l'efectiva integració assistencial, proposant totes aquelles mesures tendents a afavorir-la.